Společnost Google neustále pracuje na tom, aby úspěšnost vašich reklam v rámci Google Ads byla co nejvyšší. Proto vám přináší novinku týkající se rozšíření reklam. My v Antee veškeré novinky neustále sledujeme, a tak vám nyní rádi představíme, o co konkrétně se jedná.
Google nově umožňuje svým uživatelům nahrávat k textovým reklamám také obrázky. Podle prvních průzkumů je zcela zřejmé, že vhodně zvolené obrázky zvyšují proklikovost reklam o více než 40%.
Proč přidávat obrázky do textových reklam?
Kromě již zmíněného zvýšení úspěšnosti vaší reklamy s sebou přináší vložení grafického prvku do reklamy i řadu dalších výhod:.
- Vizuální přitažlivost:Zajímavý obrázek upoutá pozornost vyhledávajících mnohem rychleji než pouhý text.
- Větší důvěryhodnost:Kvalitní a relevantní obrázek vám pomůže zvýšit důvěryhodnost vaší značky nebo služby. Ukažte např. váš produkt v reálném použití, potenciální zákazníci to zajisté ocení.
- Lepší přenesení informací:Obrázkem rychleji a mnohem lépe sdělíte potřebné informace. Ukažte přesně, jak váš produkt vypadá. Zákazník si utvoří mnohem lepší představu o nabízeném zboží a bude se moci snadněji pro vaši značku rozhodnout.
- Přesnější oslovení cílové skupiny:Přizpůsobte obrázek přímo jí a získejte tak ještě větší šanci na úspěšné oslovení.
- Odlišení od konkurence:
V neposlední řadě vám obrázek pomůže odlišit se od konkurence. Poutavá grafika zaujme zákazníka natolik, že si vás již nikdy s konkurencí nesplete.
Může obrázky v Google Ads nahrávat každý?
Abyste mohli využívat toto nové rozšíření reklam v Google Ads, musíte splňovat několik podmínek, které Google určuje. Patří mezi ně:
- Aktivní účet minimálně 90 dní
- Aktivní kampaně a textové reklamy, za které minimálně 28 dní platíte
- Dodržovat veškeré zásady nastavené společností Google.
Jaké obrázky mohu nahrávat?
- Google zcela upřednostňuje čtvercové obrázky, přičemž ideální rozlišení je 1200 x 1200 pixelů.
TIP: Máte-li obdélníkový obrázek, můžete ho v rámci nastavení vyříznout na požadovaný formát.
Doporučujeme nahrávat své vlastní obrázky, které preferuje i samotný Google. Pro každou kampaň je vhodné nahrát alespoň 4 různé obrázky, které pak Google náhodně generuje. Pro nahrání obrázků k jednotlivým kampaním můžete využít také dynamických obrázků. Tedy těch, které již máte na své domovské stránce. Této možnosti využijte v případě, že nemáte žádné jiné kvalitní obrázky, které by pro reklamu byly vhodné.
Chcete-li se dozvědět ještě více informací o tom, jaké obrázky nahrávat, navštivte Centrum zásad Google Ads.
7 tipů, jak vybrat ten nejlepší obrázek
Výběru obrázku věnujte stejnou pozornost jako tvorbě textu pro reklamu. Přinášíme vám tipy, jak na to:
- Relevance: Vyjádřete jasně, co nabízíte a co zákazník najde na vaší stránce. Obrázky by měly korespondovat s vašimi klíčovými slovy.
- Kvalita: Vyberte pouze takový obrázek, který má vysokou kvalitu. Získáte tak na důvěryhodnosti.
- Poutavost: Využijte barev, kontrastů. Odlište se od ostatních obrázků, kterých je internet plný. Zaujměte naprostou originalitou.
- Focal point: Focal point představuje středový bod obrázku. Zvolte obrázek s takovým středovým bodem, který ihned zaujme.
- Copyright: Ujistěte se, že pro svou reklamu využíváte pouze takové obrázky, k nimž vlastníte odpovídající autorská práva.
- Minimum textu: Doporučujeme využívat obrázky bez jakéhokoli textu. Je-li užití textu v obrázku nezbytné, minimalizujte ho na nejnižší možnou míru.
- Testy: Testujte a zkoušejte stále dokola. Podobně jako jsme zmiňovali u nastavení PPC kampaní, i u nastavování obrázků v nich je potřeba neustálého porovnávání různých obrázků a jejich výkonu. Jedině tak dosáhnete těch nejlepších výsledků.
Je ovšem důležité si uvědomit, že pro každý produkt či službu je vhodný jiný typ reklamy. Zatímco pro některý produkt je vhodná textová reklama spolu s grafickým prvkem, pro jiný bude vhodnější využití pouze textové reklamy. Záleží především na typu produktu či služby a cílové skupině. Nejste-li si jisti, jaký je ten správný typ reklamy právě pro vás, obraťte se na naše odborné konzultanty. Jsou odborníky v online marketingu a dokáží skvěle posoudit vhodnost reklam přímo pro vás.