Horní menu

Drobečková navigace

Aktuality > Články > Měřením konverzí k úspěšnému podnikání

Měřením konverzí k úspěšnému podnikání



Měření konverzí

Věnovali jste mnoho času nastavování svých marketingových strategií a nyní přemýšlíte, co učinit dál, abyste ze svých reklam vytěžili maximum? K tomu vám může pomoci správné měření konverzí. Čtěte dále a dozvíte se, jaký přínos může mít měření konverzí pro růst vašeho podnikání.

Co je to konverze?

Ve světě marketingu znamená konverze jakoukoliv aktivitu, která je cílem vašich reklamních kampaní. Jedná se o aktivitu, kterou zákazník provedl po zobrazení vaší reklamy. Touto aktivitou může být např. dokončený nákup, registrace, stažení aplikace, návštěva vašeho webu a další.

Antee icon (1).png

Proč je měření konverzí pro marketing tak důležité?

Měření konverzí je neodmyslitelným základem každé úspěšné marketingové strategie. My v ANTEE si to uvědomujeme, a proto stavíme konverze a jejich měření na první místo při sestavování každé strategie a kampaně. Spolu se zákazníkem vždy definujeme, jaké konverze jsou pro něj skutečně důležité, a jakým způsobem je budeme měřit. Jedině tak totiž docílíme skutečně efektivních a úspěšných kampaní, které povedou k dosažení vytyčených obchodních cílů.

Měřením konverzí získáváme totiž klíčové informace o tom, jak jsou vaše marketingové strategie úspěšné, a na základě toho je pak můžete optimalizovat pro další vývoj. Těmito klíčovými informacemi jsou:

1. Efektivita marketingových strategií a kanálů

Měřením konverzí zjistíte, které z vašich strategií a kanálů generují nejvíce konverzí a tím optimalizovat své marketingové aktivity.

2. Rozpoznání zákaznického chování

Měřením konverzí poznáte, jak se zákazníci chovají na vašem webu nebo ve vaší aplikaci. Tím odhalíte potřeby zákazníků, díky čemuž své reklamní kampaně můžete mnohem lépe cílit a personalizovat.

3. Analýza uživatelského zážitku

Díky měření konverzí můžete odhalit slabá místa v uživatelském zážitku, která brání zákazníkům v dokončení požadované konverze (nákupu, registrace atd.). Identifikací těchto nedostatků můžete uživatelskou zkušenost zlepšit a tím zvýšit i konverze.

4. Informace o nákupním procesu

Při měření konverzí jsou odhalena také slabá místa v nákupním procesu, která brání zákazníkům k dokončení nákupu. Jejich odhalení a následné odstranění zefektivní nákupní proces a zvýší váš konverzní poměr.

5. Zajištění návratnosti investic (ROI)

Díky měření konverzí lépe uvidíte, kolik peněz vás stálo získání jednoho konverzního zákazníka a jaká je návratnost těchto investic. Díky tomu můžete lépe naplánovat své rozpočty tak, aby se vám vaše investice vrátily.

Které metody a nástroje k měření konverzí využíváme v ANTEE my?

Sledování webové analytiky prostřednictvím Google Analytics 4

Kromě toho, že díky webové analytice dokážeme zjistit přesný počet návštěvníků, kteří na vašem webu splnili požadovanou konverzi, poznáme také, odkud návštěvníci přišli, jak se na vašem webu chovali a změříme i tzv. mikrokonverze, tedy vedlejší cíle jako jsou např. kliknutí na mapu, na e-mail apod. To vše díky vylepšenému nástroji GA4, který umožňuje podrobné sledování událostí a konverzí.

MATOMO: Osvědčená alternativa pro sledování webové analytiky

MATOMO představuje alternativu ke Google Analytics 4. Rozdíl mezi těmito dvěma nástroji spočívá především v tom, že MATOMO je tvz. open-source platformou. Jako uživatel máte tedy přístup ke zdrojovému kódu a vy tak máte plnou kontrolu nad svými daty.

Podobně jako GA4 i MATOMO využíváme ke sledování webové analytiky. Sledovací kód vkládáme do zdrojového kódu stránek a jeho prostřednictvím pak měříme počet návštěvníků vašeho webu, jejich chování a další pro vás důležitá data. Všechny získaná data pak platforma MATOMO vyhodnocuje do cenné analýzy, díky níž můžeme vaše kampaně optimalizovat pro lepší výkon.

Použití pixelů pro sledování konverzí na sociálních sítích pomocí Facebook Pixel či LinkedIn Insight Tag

Umístěním tzv. pixelů na vašich webových stránkách můžeme snadno sledovat akce uživatelů po kliknutí na vaši reklamu na sociálních sítích. Díky pixelům tedy vidíte, co konkrétně provádějí na vašem webu či e-shopu uživatelé, kteří na ně přišli z Facebooku, Instagramu či LinkedInu. Ať už se jedná o přidání položky do nákupního košíku, dokončení nákupu a další. Vše máte přehledně zaznamenáno ve Správci reklam META.

Využití reklamních platforem Google Ads a Sklik

Google Ads od Google a Sklik od Seznamu jsou nástroje, kterými vytváříme a spravujeme vaše reklamní kampaně na internetu. Kromě toto jsou také skvělým pomocníkem pro měření konverzí. Můžeme prostřednictvím nich sledovat, jak uživatelé reagují na vaše reklamy a jak tyto interakce vedou k požadovaným interakcím.

A/B testování prostřednictvím Google Optimize

A/B testování je založeno na porovnávání různých verzí webových stránek či reklamních kampaní, díky čemuž změříme, která z variant generuje více konverzí. To následně vede k optimalizaci webu či kampaně a zvýšení konverzního poměru.

Nastavování zdrojových kódů a unikátních identifikátorů

Naši marketingoví specialisté dokáží implementovat a spravovat zdrojové kódy a unikátní identifikátory tak, aby vám poskytovaly přesné a relevantní informace o konverzích. Jsou schopni tyto kódy a identifikátory nastavit tak, aby přesně změřily, které kampaně, kanály a reklamy vám přinášejí nejvíce konverzí.

Správné měření konverzí je základem úspěchu každé marketingové strategie. Jen díky efektivnímu měření konverzí můžete dosáhnout maximálního výkonu svých kampaní. Špatným či dokonce chybějícím měřením přicházíte nejen o cenné informace o svých zákaznících, ale také o své finance. A to je přece v dnešní době, kdy konkurence stále roste, značně nevýhodné.

Měření konverzíSvěřte proto správu svých kampaní včetně správného měření konverzí odborníkům. My v ANTEE jsme připraveni se o vaše kampaně postarat.

S využitím správného měření konverzí zajistíme, že vaše investice do marketingu budou proměněny ve skutečné úspěchy.

Napište nám ještě dnes a nechte svůj byznys růst.

Domluvit bezplatnou konzultaci