CTR je velice účinný ukazatel online marketingu. Určuje totiž poměr mezi kliknutím na reklamu a jejím zobrazením. Jinými slovy díky CTR zjistíte, jak moc často lidé na vaši reklamu skutečně klikají. Tento online marketingový ukazatel vám poskytne informace o efektivitě vašich PPC kampaní, stejně jako u úspěšnosti vašich strategií emailového marketingu.
Obecně lze říci, že čím vyšší CTR, tím více návštěvníky vaše reklama zaujala a klikli na ní.
Znát míru prokliku se vám opravdu vyplatí. Díky CTR totiž zjistíte o svých reklamách značné množství užitečných informací.
Je-li CTR vysoké, lidé spíše vyvinou aktivitu, kterou po nich chcete.
Vysoká míra prokliku snižuje cenu za proklik.
V nástrojích pro správu vašich kampaní (např. Google Analytics či Seznam Sklik) naleznete údaje o počtu kliknutí a počtu zobrazení reklam. Poté už jen počet kliknutí vydělíte počtem zobrazení. Následně výsledek vynásobíte 100 a vyjde vám CTR v procentech.
CTR si můžete změřit pro jednotlivá klíčová slova i reklamy.
Obecně se uvádí, že CTR pro vyhledávací kampaně se pohybuje v rozmezí 4% - 5%. U obsahových reklam je CTR okolo 1%. Tyto hodnoty jsou ale opravdu pouze orientační. Optimální hodnotu míry prokliku určit nelze. Výše CTR totiž závisí na mnoha faktorech:
Ne vždy je nízké CTR špatné. Je důležité si uvědomit, že vysoké CTR by nikdy nemělo být cílem vašich kampaní. Někdy je totiž mnohem přínosnější reklama s nízkým CTR ale vysokým ziskem, než naopak.
I přesto je ale CTR důležitým ukazatelem, který vám pomůže zefektivnit vaše marketingové tahy. Znalost hodnoty CTR je pro vás nepostradatelná, chcete-li pro váš úspěšný obchod učinit opravdu maximum.
Pomůžeme vám optimalizovat vaše PPC kampaně a další marketingové kroky tak, aby dosáhly co nejlepšího výsledku a návratnost vašich investic byla maximální. Obraťte se na naše marketingové speciality a nechte své kampaně vydělávat za vás.
Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru