Horní menu

Drobečková navigace

Aktuality > Články > Jak CTR pomáhá vašim kampaním?

Jak CTR pomáhá vašim kampaním?



PPC na tabletu.jpg
Máte nastavené PPC kampaně a nyní byste rádi zjistili, zdali jsou dostatečně efektivní? Pomoci vám může kromě jiného také tzv. CTR (click through rate) neboli míra prokliku.

Co je to CTR?

CTR je velice účinný ukazatel online marketingu. Určuje totiž poměr mezi kliknutím na reklamu a jejím zobrazením. Jinými slovy díky CTR zjistíte, jak moc často lidé na vaši reklamu skutečně klikají. Tento online marketingový ukazatel vám poskytne informace o efektivitě vašich PPC kampaní, stejně jako u úspěšnosti vašich strategií emailového marketingu

Obecně lze říci, že čím vyšší CTR, tím více návštěvníky vaše reklama zaujala a klikli na ní.

Proč je dobré znát hodnoty CTR?

Znát míru prokliku se vám opravdu vyplatí. Díky CTR totiž zjistíte o svých reklamách značné množství užitečných informací.

  1. Udává kvalitu obsahu reklamy
    Čím vyšší CTR, tím je text poutavější.
  2. Sleduje výkonnost kampaní
    Určuje, které kampaně jsou účinné a které potřebují vylepšit.
  3. Zvyšuje šance na úspěšné konverze

    Je-li CTR vysoké, lidé spíše vyvinou aktivitu, kterou po nich chcete.

  4. Optimalizuje reklamní kampaně.

    Vysoká míra prokliku snižuje cenu za proklik.

  5. Dokáže pomoci s přesnějším cílením
    Lépe můžete sledovat chování vaší cílové skupiny.

Vypočítejte si CTR sami. Je to snadné.

CRT schéma.jpg

V nástrojích pro správu vašich kampaní (např. Google Analytics či Seznam Sklik) naleznete údaje o počtu kliknutí a počtu zobrazení reklam. Poté už jen počet kliknutí vydělíte počtem zobrazení. Následně výsledek vynásobíte 100 a vyjde vám CTR v procentech. 

CTR si můžete změřit pro jednotlivá klíčová slova i reklamy.

Co ovlivňuje CTR a jak ho zvýšit?

Obecně se uvádí, že CTR pro vyhledávací kampaně se pohybuje v rozmezí 4% - 5%. U obsahových reklam je CTR okolo 1%. Tyto hodnoty jsou ale opravdu pouze orientační. Optimální hodnotu míry prokliku určit nelze. Výše CTR totiž závisí na mnoha faktorech: 

  • Relevance: Zahrnuje klíčová slova, text reklamy, cílovou skupinu. Čím relevantnější je vaše reklama, tím vyšší CTR bude mít. 
  • Nadpisy a popisky: Poutavé a opravdu zajímavé nadpisy a popisky zaručí, že návštěvníci na reklamu kliknou. 
  • Umístění reklamy: Bannery mají nižší míru prokliku než třeba reklama ve vyhledávačích nebo e-mailech. 
  • Pozice reklamy na stránce: Čím výše je reklama na webu umístěná, tím se zvyšuje šance na kliknutí. 
  • Vizuální podoba reklamy: Reklama se zajímavými grafickými prvky a vyzývající k akci přiměje návštěvníka k interakci. 
  • Cena za proklik: Čím nižší cena za proklik, tím menší šance na její zobrazení, a tím i na kliknutí. 
  • Zacílení na správné publikum: Zobrazujte reklamu těm, kteří o ni mají skutečně zájem. 
  • Typ zařízení: Na mobilních telefonech bývá CTR vyšší, protože zobrazovaná reklama zabírá velkou část displeje. Šance na kliknutí na reklamu je tedy vyšší než na počítači.

Ne vždy je nízké CTR špatné. Je důležité si uvědomit, že vysoké CTR by nikdy nemělo být cílem vašich kampaní. Někdy je totiž mnohem přínosnější reklama s nízkým CTR ale vysokým ziskem, než naopak. 

I přesto je ale CTR důležitým ukazatelem, který vám pomůže zefektivnit vaše marketingové tahy. Znalost hodnoty CTR je pro vás nepostradatelná, chcete-li pro váš úspěšný obchod učinit opravdu maximum.

Antee icon (1).png

Pomůžeme vám optimalizovat vaše PPC kampaně a další marketingové kroky tak, aby dosáhly co nejlepšího výsledku a návratnost vašich investic byla maximální. Obraťte se na naše marketingové speciality a nechte své kampaně vydělávat za vás.


Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru