Horní menu

Drobečková navigace

Aktuality > Články > Chcete oslovit ty, kteří (zatím) nenakoupili? Potřebujete remarketing a cookies lištu

Chcete oslovit ty, kteří (zatím) nenakoupili? Potřebujete remarketing a cookies lištu



Vážení zákazníci,

chcete využívat remarketing, díky kterému pomocí inzerce oslovíte uživatele, kteří již navštívili váš web, ale zatím nenakoupili? V tom případě bude potřeba zapnout na vašem webu tzv. cookies lištu.

O co vlastně jde a proč tuto problematiku řešit právě teď? Níže vám odpovíme na 6 nejdůležitějších otázek, které se týkají právě cookie a cookies lišty.

1.    Co je cookie?

Textový soubor, který se automaticky uloží do prohlížeče návštěvníka ve chvíli, kdy na váš web přijde poprvé. Těmito cookie soubory jsou vybaveny všechny weby našich klientů, tedy i ten váš.

2.    Co dokáže?

Cookie sleduje, co konkrétní návštěvník na vašem webu dělá a informace o něm odesílá zpět. Díky tomu je možné zjistit, jaké stránky si uživatel prohlédl, zda vyplnil kontaktní formulář, zda umístil zboží do košíku, ale objednávku nedokončil apod.

3.    Jak se využívá?

Zmíněné informace potřebujeme právě při remarketingu. Díky cookies totiž můžeme reklamu zacílit právě na ty návštěvníky, kteří se o váš produkt nebo služby už zajímali, ale zatím nenakoupili.

4.    Musí o tom uživatel vědět?

Je to lepší. Legislativa sice v tomto směru nemluví jednoznačně, je ale pravděpodobné, že v budoucnu bude informování uživatele povinné. Každopádně ve chvíli, kdy chcete remarketing, je potřeba, aby vaši návštěvníci o cookie věděli a souhlasili s ním. Jinak by totiž váš web nesplňovat podmínky inzerce na Googlu a remarketing by nebyl možný.

5.    Na co je cookies lišta?

Vše vyřeší tzv. cookies lišta, která se uživateli zobrazí při první návštěvě vašeho webu. V této liště člověk zaškrtne, že souhlasí s tím, aby se do jeho prohlížeče uložil soubor cookie. V případě zájmu se může ještě prokliknout pro podrobnější informace o cookies.

6.    Jak si ji nastavit?

Jestliže si objednáte remarketing, cookies lišta se vám začne zobrazovat automaticky a o nic se tedy nemusíte starat. Lištu si můžete zapnout i sami – je to vhodné ve chvíli, kdy používáte pokročilé sledovací nástroje, jako je např. Google Analytics. Postup, jak si lištu instalovat, najdete na návodovém webu. Pomůže vám i naše zákaznická podpora.

Chcete začít využívat remarketing a zároveň tak zprovoznit cookies lištu, kterou bude muset mít pravděpodobně v budoucnu každý? Kontaktujte svého obchodního zástupce.

Za celý tým Antee

Miroslav Náprava
marketingový ředitel