HOTLINE+420 606 230 000 Webmail Antee.cz
Drobečková navigace

Aktuality > Články > Legislativní úprava registru oznámení

Legislativní úprava registru oznámení



Datum konání:
1.9.2017

Vážení zákazníci,

dne 25.1.2017 byl ve Sbírce zákonů vyhlášen zákon č. 14/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, a související zákony. Touto novelou zákona dochází od 1. září 2017 k výrazným změnám v oblasti střetu zájmů, které lze shrnout do níže uvedených bodů:
  • Zavedení centrálního evidenčního orgánu a centrálního elektronického registru oznámení 
  • Zavedení tzv. podpůrných orgánů 
  • Povinnosti spojené s prvotním zavedením údajů do centrálního registru oznámení 
  • Povinnost veřejných funkcionářů podat oznámení na začátku výkonu funkce 
  • Nahlížení veřejnosti do registru oznámení 
  • Dopad novely zákona o střetu zájmů do oblasti veřejných zakázek a poskytování dotací a investičních pobídek  
Vliv na obecní weby - poskytované informace z hlediska legislativy:
  • Nové obecní a městské weby již nebudou mít strukturovanou stránku "Registr oznámení" v podobě, jako je nyní ale jako odchozí odkaz na nový centrální portál - https://cro.justice.cz 
  • Na stávajících webech bude třeba na stránce Registr oznámení vložit odkaz na Centrální registr (https://cro.justice.cz/) s vysvětlením.
  • V průběhu září 2017 (od 1. 9. do 2. 10) je obec (podpůrný orgán) povinen nahrát do nového centrálního registru stávající prohlášení všech dotčených funkcionářů.
  • Platnost našeho registru je nutné držet 5 let, takže jej budeme provozovat do 1.9.2022 a po té jej zrušíme. Obec a funkcionáři již nemají povinnost sem vkládat nová čestná prohlášení.

O druhý bod se za vás postaráme a dne 1.9.2017 upravíme stránku "Registr oznámení", tak aby odpovídala aktuálnímu zákonu. Zároveň ponecháme odkaz na původní registr oznámení do roku 2022, tak abychom splnili náležitosti uvedeného zákona.

Vzhledem k tomu, že nyní bude mnohem lépe dohledatelné a kontrolovatelné splnění podpůrného orgánu (obce) zda tuto legislativní povinnost plní doporučujeme se vážně těmito změnami zabývat. Našim zákazníkům pak dlouhodobě nabízíme službu LOW (legislativní optimalizaci webu) o jejímž rozsahu jste informováni a kterou aktuálně rozšiřujeme i na kontrolu nové legislativní povinnosti. Pokud máte zájem o tuto službu obraťte se buď na svého obchodníka nebo na ipo@antee.cz
 
Bc. Petr Němeček, DiS.
obchodní ředitel
 

Menu

Vážení zákazníci,

z důvodu upgradu našich serverů máme dnes od hh:mm do hh:mm krátkou odstávku. Během této pauzy není možné editovat obsah Vašich webových stránek. Dostupnost stránek pro Vaše návštěvníky je bez omezení.

Děkujeme za pochopení
Tým Antee

Přihlášení do IPO

Přihlášení do IPO