Horní menu

Drobečková navigace

Aktuality > Články > Legislativní úprava registru oznámení

Legislativní úprava registru oznámení



Datum konání:
1.9.2017

Vážení zákazníci,

dne 25.1.2017 byl ve Sbírce zákonů vyhlášen zákon č. 14/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, a související zákony. Touto novelou zákona dochází od 1. září 2017 k výrazným změnám v oblasti střetu zájmů, které lze shrnout do níže uvedených bodů:
  • Zavedení centrálního evidenčního orgánu a centrálního elektronického registru oznámení 
  • Zavedení tzv. podpůrných orgánů 
  • Povinnosti spojené s prvotním zavedením údajů do centrálního registru oznámení 
  • Povinnost veřejných funkcionářů podat oznámení na začátku výkonu funkce 
  • Nahlížení veřejnosti do registru oznámení 
  • Dopad novely zákona o střetu zájmů do oblasti veřejných zakázek a poskytování dotací a investičních pobídek  
Vliv na obecní weby - poskytované informace z hlediska legislativy:
  • Nové obecní a městské weby již nebudou mít strukturovanou stránku "Registr oznámení" v podobě, jako je nyní ale jako odchozí odkaz na nový centrální portál - https://cro.justice.cz 
  • Na stávajících webech bude třeba na stránce Registr oznámení vložit odkaz na Centrální registr (https://cro.justice.cz/) s vysvětlením.
  • V průběhu září 2017 (od 1. 9. do 2. 10) je obec (podpůrný orgán) povinen nahrát do nového centrálního registru stávající prohlášení všech dotčených funkcionářů.
  • Platnost našeho registru je nutné držet 5 let, takže jej budeme provozovat do 1.9.2022 a po té jej zrušíme. Obec a funkcionáři již nemají povinnost sem vkládat nová čestná prohlášení.

O druhý bod se za vás postaráme a dne 1.9.2017 upravíme stránku "Registr oznámení", tak aby odpovídala aktuálnímu zákonu. Zároveň ponecháme odkaz na původní registr oznámení do roku 2022, tak abychom splnili náležitosti uvedeného zákona.

Vzhledem k tomu, že nyní bude mnohem lépe dohledatelné a kontrolovatelné splnění podpůrného orgánu (obce) zda tuto legislativní povinnost plní doporučujeme se vážně těmito změnami zabývat. Našim zákazníkům pak dlouhodobě nabízíme službu LOW (legislativní optimalizaci webu) o jejímž rozsahu jste informováni a kterou aktuálně rozšiřujeme i na kontrolu nové legislativní povinnosti. Pokud máte zájem o tuto službu obraťte se buď na svého obchodníka nebo na ipo@antee.cz
 
Bc. Petr Němeček, DiS.
obchodní ředitel