HOTLINE+420 606 230 000 Webmail Antee.cz Návodový web
Drobečková navigace

Aktuality > Články > Web ANTEE.cz v novém kabátě

Web ANTEE.cz v novém kabátě



Již nějakou dobu jsme cítili, že vizuál našeho webu z roku 2015 není to pravé ořechové, a rozhodli jsme se pro radikální facelift. Realizace redesignu webu ale není tak jednoduchá, jak by se mohlo na první pohled zdát. Aby byly grafické úpravy efektivní, je potřeba se věnovat řádné přípravě a sběru podkladových dat. Vrhli jsme se na to tedy cestou, jakou doporučujeme také našim klientům.

Příprava projektu a pravidelné konzultace

Před zahájením jakýchkoliv činností jsme si určili projektového manažera, který bude držet koncepci webu pevně v rukou a synchronizovat práci jednotlivých oddělení. Sepsali jsme konkrétní cíle, stanovili termíny jednotlivých kroků a otevřeli design manuál, který je součástí naší firemní identity. Domluvili jsme se také na pravidelném setkávání, abychom celý projekt mohli konzultovat ze všech úhlů pohledu jednotlivých specialistů. V tuhle chvíli jsme byli připraveni na analytickou část práce.

SEO a UX analýzy - data, data a další data

Před samotnou realizací redesignu jsme se museli zahloubat do analytických nástrojů (u nás zejména Google a Matomo Analytics) a prozkoumat konkurenci i strukturu poptávky na našem trhu. Zpracovali jsme tedy úvodní analýzu klíčových slov, interní SEO analýzu, batch analýzu pro základní zmapování konkurence a interpretovali dlouhodobá data z nasazeného uživatelského testování, pro které využíváme nástroj HotJar.

Tvorba webstránek-click-desktop

V rámci rozboru Google Analytics jsme připravili řadu hypotéz, které jsme následně ověřovali v desítkách odpovídajících reportů. Zajímaly nás především otázky:

  • Co na webu zajímá stálé uživatele?
  • Co na webu zajímá nové uživatele?
  • Které stránky jsou pro nás nejdůležitější z pohledu návštěvnosti a konverzí?
  • Kde uživatele ztrácíme?
  • Jakými cestami se uživatelé na webu nejčastěji pohybují a jak jim průchod webem můžeme usnadnit?
  • Existuje na webu obsahová díra, kterou bychom měli vyplnit?

Návrh a nasazení redesignu

Na základě analytických výstupů jsme navrhli úpravy v informační architektuře a náš tým grafiků a webových designérů připravil postupně drátěný model webu, mockup a následně funkční verzi nového webu na samostatné adrese.

Grafický návrh jsme si připravili jen jeden, který jsme následně ladili k dokonalosti z pohledu designu i uživatelských a marketingových návazností. Ze zkušeností víme, že příprava celé řady grafických návrhů je kontraproduktivní a brání v soustředění na maximálně funkční řešení.

wireframe

Testování a měření výkonu po redesignu

Spuštěním nové grafiky webu to ale nekončí. I nadále na webu sledujeme výkon a chování uživatelů, abychom jim poskytli co možná nejrychlejší a nejpříjemnější cestu k informacím, které hledají. Povinností jsou zejména nástroje základní webové analytiky - Google Analytics (či některá konkurenční služba), Google Search Console, Seznam Webmaster a ideálně také Bing Webmaster Tools.


Menu

Žádná aktualita k zobrazení.

Přihlášení do IPO

Přihlášení do IPO